محل تبلیغات شما

استفاده از تجربیات متععد در کسب و کارها به شما کمک می کند که اشتباهات دیگران را مرتکب نشوید. ماتریس بوستون یکی از همان تجربیات است که به شما کمک زیادی برای کسب و کارتان است.

کسب و کارها برای اینکه بتوانند در بازار دوام بیاورند همواره باید زیر ذره بین قرار داشته باشند و روند رشد و یا افول محصولات خود را مشاهده کنند و طبق ان ها تصیماتی بگیرند.

برای این کار روش های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از ماتریس گروه مشاوران بوستون یا به اختصار BCG است.

اما BCG چیست؟ چگونه میتواند در مدیریت محصولات شرکت کمک کند؟ چگونه از هدررفت منابع شرکت جلوگیری به عمل می اورد؟ و بسیاری سوالات دیگر.

برای یافتن پاسخ این سوالات و بسیاری سوالات دیگر که در ذهنتان نقش بسته است با ما همراه باشید.

ماتریس بوستون یا BCG

همانطور که پیشتر اشاره کردیم ماتریس بوستون روشی است که نشان میدهد کدام محصولات بر اساس شاخص های رشد بازار و سهم بازار برای شرکت مفید هستند و کدام یک مضر.

بنابراین میتوان به این نتیجه رسید که بهتر است روی کدام محصولات برای فروش بیشتر توجه کرد و کدام محصولات را باید از خط تولید حذف کرد.

به طور کلی این ماتریس بر اساس دو شاخص "سهم بازار" و "رشد بازار" به 4 دسته تقسیم بندی میشود:

چهار دسته بندی ماتریس بوستون

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید 4 نماد برای محصولات شرکت در نظر گرفته شده است که در ادامه به توضیح هر کدام میپردازیم.

(دقت کنید که این ماتریس را میتوان برای هر مساله ای به کار برد و تنها برای ارزیابی چند محصول نیست. مثلا میتوان شعبات مختلف یک شرکت را بر اساس شاخص های نام برده در این دسته ها جای داد.)

خدمات مشتریان، پشتیبانی مشتریان و موفقیت مشتریان؛ تفاوت در چیست؟

ماتریس بوستون چیست؟ راهنمای ساده و 0 تا 100

مدیر Online Marketing کیست؟

ماتریس ,محصولات ,شرکت ,بازار ,کدام ,بوستون ,ماتریس بوستون ,است که ,کسب و ,بر اساس ,کدام محصولات

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پــــرســـش و پــاســــخ؟ moydiag نمیدونم چند 2 فروش انواع پایان نامه ، تحقیق ، مقاله ، پروژه ، ترجمه ، پاورپوینت ، انواع طرح های کسب و کار و ... سایه های جذابیت و زیبایی دندان ها سفیران سلسله الذهب نیشابور spoolleanlighbar flexmytesmi tairactodddet مطالب اینترنتی